Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een theaterbrochure aan?

Het overzicht voor een avontuurlijk theaterseizoen. In onze brochure vindt u alles over de voorstellingen en concerten in de Hanzehof. Bestel via het formulier of telefonisch bij onze receptie.

Hoe kan ik kaarten in de voorverkoop bestellen?

Bij de Hanzehof koopt u kaarten op het moment dat u dat past. Via de computer, de telefoon of gewoon aan de kassa. Er zijn geen abonnementen of verplichte series. We belonen u graag als u in de voorverkoop meer dan vijf voorstellingen koopt. Dan krijgt u namelijk van ons de toegift cadeau. Onze vrienden hebben een streepje voor. Zij bestellen als eerste, dus wellicht is dat ook iets voor u. Meer informatie daarover vindt op de pagina Vrienden.

Wat kost reserveren?

De toegangsprijs is inclusief bewaakte garderobe en een pauzedrankje, tenzij anders aangegeven. Daarnaast betaalt u bij reserveringen, telefonisch of via internet € 0,35 per kaart aan reserveringskosten. Wilt u de kaarten thuis laten sturen dan berekenen wij € 3,50 administratie- en verzendkosten.

Ik heb een gehoorbeperking, hebben jullie middelen in huis om toch alles goed te kunnen horen?

Hoort u niet goed? Bij concerten en voorstellingen in de Theaterzaal kunt u gebruikmaken van onze draadloze geluidsversterking. De gehoorversterking functioneert op alle plaatsen in de zaal, met uitzondering van de plekken direct rond de geluidsplaatsen. De benodigde apparatuur kan worden afgehaald bij de garderobe. Wij vragen € 10,00 borg.

Moet ik het van tevoren melden als ik met een rolstoel kom?

Komt u met een rolstoel? Onze beide zalen bieden ruimte aan rolstoelen. Om rolstoelplaatsen te reserveren neemt u contact op met de receptie. Wij helpen u graag!

Bij een voorstelling staat een leeftijdsaanduiding. Kan ik mijn jongere kind toch meenemen?

Jeugdvoorstellingen kennen een leeftijdsaanduiding. Dat is niet voor niets. We willen dus liever geen kinderen in de zaal die jonger zijn dan bij de voorstelling is aangegeven. Dat is in het belang van het kind, van de overige bezoekers en van de spelers.

Waar kom ik te zitten in de zaal?

Bij het bestellen via deze website kunt u op onze plattegrond zien welke stoelen nog beschikbaar zijn. Als het tenminste een voorstelling of concert met plaatstoewijzing betreft. Voor een overzicht van de plaatsen in onze zalen klikt u hier.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij vragen u om uw naam en adresgegevens, zodat wij u kunnen bereiken. Voor de voorstelling die u heeft gekozen, maar ook later om u te attenderen op ander aanbod. Deze gegevens delen wij niet met derden. Als u niet benaderd wil worden met nieuw aanbod kunt u zich hiervan uitschrijven middels de link in elke nieuwsbrief.

Waar kan ik parkeren?

U kunt gratis parkeren naast de Hanzehof en achter de Hanzehal. Bij de ingang aan de Coehoornsingel en aan de achterzijde op de Fanny Blankers Koenweg zijn parkeerplaatsen voor gehandicapten. Leg uw gehandicaptenkaart zichtbaar achter de voorruit.

Zijn er kortingsregelingen voor bijvoorbeeld jeugd en 65+?

Wij bieden in veel gevallen korting aan jeugd. U ziet dat in de agenda bij de betreffende voorstellingen en concerten. In de Hanzehof geldt geen 65+ korting.

Mag ik mijn (foto)camera en mobiele telefoon gebruiken tijdens de voorstelling?

U mag geen opnames of foto's maken van voorstellingen en concerten. Wij respecteren de auteursrechten en verwachten dat ook van u. Mobiele telefoons veroorzaken overlast. Dus wij vragen u dringend om deze tijdens de voorstelling uit te zetten.

Wat gebeurt er bij extreem slecht weer?

The show must go on. Wij doen onze uiterste best om voorstellingen doorgang te laten vinden. Ook als het slecht weer is. Daar kunt u van op aan. Alleen als het gezelschap of de artiest daar zelf toe besluit, wordt een voorstelling afgelast. Dan zullen wij dat op onze website melden en zullen wij u zo mogelijk persoonlijk berichten.

Wordt een voorstelling wel eens geannuleerd?

Alleen als het gezelschap of een artiest daar zelf toe besluit wordt een voorstelling of concert afgelast. Dan zullen wij dat op onze website melden en zullen wij u proberen persoonlijk te berichten.

Krijg ik altijd de beloofde hoofdrolspeler te zien?

Als het gezelschap of een artiest daar toe besluit wordt de cast van een voorstelling gewijzigd. Indien dit hoofdrolspelers betreft zullen wij dat op onze website melden en zullen wij u proberen persoonlijk te berichten. Bij sommige producties wordt gewerkt met meerdere acteurs/artiesten voor dezelfde rol. Het gezelschap bepaalt welke acteur/artiest er op welke avond de voorstelling speelt. Ook wij als theater zijn daarvan niet van tevoren op de hoogte.

Waar vind ik de bezoekersvoorwaarden?

Ook in ons theater gelden spelregels. Dat zijn de algemene bezoekersvoorwaarden van de VSCD. Deze voorwaarden leest u hier.

Waar kan ik terecht met andere vragen?

Domme vragen bestaan niet. Dus stel ze gerust aan ons. Via een bericht aan info@hanzehof.nl of telefonisch aan onze receptie.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.